Mutlucell | Kurumsal | Sıkça Sorulan Sorular

Toplu SMS Nedir?
Toplu SMS, internet üzerinden tek bir tıklama ile binlerce kişiye direk ulaşmanızı sağlayan bir iletişim çözümüdür. Toplu SMS ile müşterilerinizi bilgilendirebilir, öğrencilerinize veya velilerinize hatırlatmalar yapabilir, telefon listenizdeki kişilerin özel günlerini otomatik olarak kutlayabilirsiniz.
Ulaşmayan SMS'lerden ücret alınıyor mu?
Hayır. Mutlucell toplu sms sisteminde ulaşmayan sms'lerden ücret alınmaz. Mesaj gönderilen numaranın çalışmaması veya geçersiz numara olması durumunda sms kredileri kullanıcının hesabına anında iade edilir. Mesaj gönderilen telefon numarası geçerli bir numara olup kapalı durumda ise 24 saat boyunca telefonun açılması beklenir, eğer 24 saat sonunda telefon açılmaz ve mesaj iletilemezse krediler hesaba iade edilir.
Yurt Dışına Toplu SMS gönderebilir miyim?
Evet. Mutlucell'in dünyanın önde gelen gsm operatörleri ile yapmış olduğu anlaşmalar sayesinde 100'den fazla ülkeye toplu sms gönderebilirsiniz. Yurtdışına gönderilen sms'lerin birim fiyatlarını toplu sms tarifeleri sayfamızdan öğrenebilirsiniz.
Kullandığım bir yazılım üzerinden Toplu SMS gönderebilir miyim?
Evet. Mutlucell Api kodları ile kullandığınız, muhasebe, e-ticaret, dershane, stok takip, fatura vb. uygulamalar içerisinden toplu sms gönderimi yapabilirsiniz. Yazılımcılarınız veya program satın aldığınız yazılım firmaları api kodlarımızı uygulamalarına kolayca entegre edebilir. Mutlucell teknik destek ekibi entegrasyon sürecinde ve sonrasında daima yanınızdadır.
Cep telefonu rehberime Toplu SMS gönderebilir miyim?
Evet. Android veya IOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlarınıza ve tabletlerinize Mutlucell Toplu SMS uygulalamasını yükleyerek, cihaz rehberine başlıklı toplu sms gönderebilirsiniz.Cihaz üzerinden web panelinizdeki gruplarınıza toplu sms gönderebilir, raporlarınızı kontrol edebilir ve kontör yükleme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
Gönderilen SMS'lerin raporlarını kontrol edebilir miyim?
Evet. Toplu SMS sistemi üzerinden gönderilen mesajların raporlarını isterseniz web paneli üzerinden isterseniz de mobil uygulamalarımızdan anında görebilirsiniz. Mesajların iletilme saatlarini, mesaj metinlerini ve mesajın başarılı olup olmadığı bilgilerini kontrol edebilirsiniz.
Sabit Telefon Hizmetinden nasıl faydalanırım?
Mutlucell sabit telefon hizmetinden, sabit telefon numaranızı Mutlucel'e taşıyarak veya Mutlucell'den isterseniz coğrafi alan kodlu (0212, 0216, 0312...) istersenizde konumdan bağımsız 0850'li numaralar temin ederek faydalanmaya başlayabilirsiniz.
Numaramı Mutlucell'e nasıl taşırım?
Mutlucell web sayfasında bulunan "Numaramı Taşımak İstiyorum" butonuna tıkladığınızda açılan formu doldurarak numara taşıma işlemini başlatabilirsiniz. Formu doldurup gönderdiğinizde müsteri temsilcilerimiz sizi arayıp gerekli bilgileri aktaracaktır.
Mutlucell Sesli görüşme hizmetinde herhangi bir aylık sabit ücret öder miyim?
Hayır. Standart sabit telefonlardaki aylık ücret Mutlucell sabit telefon hizmetinde bulunmamaktadır. Mutlucell ile konuştuğunuz kadar ödersiniz. Sabit telefon tarifeleri sayfamızdan sesli görüşme birim fiyatlarımızı inceleyebilirsiniz.
Mutlucell sabit numaram ile nasıl görüşme yaparım?
Mutlucell'den aldığınız sabit telefon hizmetini, web sayfalarımızdan, bilgisayar masaüstüne kurulan soft phone uygulamaları üzerinden, IP telefonlar veya FXS / FXO adaptörleri ile standart sabit telefonlar üzerinden ve mobil uygulamalar ile cep telefonunuz üzerinden kullanabilirsiniz.
Yurt Dışını uygun fiyatlarla arayabilir miyim?
Evet. Mutlucell sabit telefon hizmeti ile 1. kademe ülkeler (Amerika, Kanada, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda, Çin, Japonya ve daha fazlası) PSTN yönlerine yapılan aramalar yurt içi aramalar ile aynı birim fiyat üzerinden ücretlendirilir. Detaylı bilgi için sesli görüşme tarifeleri sayfamızı inceleyebilir veya Mutlucell çağrı merkezini arayabilirsiniz.
Mutlucell sabit hattım ile faks gönderip - alabilir miyim?
Evet. Mutlucell tarafından temin edilen faks numarası ile IP santral uygulaması üzerinden internetin olduğu her yerden faks gönderebilir veya faks alabilirsiniz. Bilgisayarınızda bulunan dosyaları faks olarak gönderebilir, gelen faksları mail adresinize yönlendirebilirsiniz.
Birden fazla çağrıyı aynı anda karşılayabilir miyim?
Evet. Mutlucell sanal santral hizmeti ile aynı anda birden fazla çağrı karşılayabilir ve çağrı merkezinizin arayan herkese cevap verebilmesini sağlayabilirsiniz. Arayan kişileri hazır anonslar ile bilgilendirebilir veya istedikleri departmanlara yönlendirebilirsiniz.
Ofis görüşmelerimi kayıt altına alabilir miyim?
Evet. Mutlucell sanal santral hizmeti ile dilediğiniz personelinizin görüşmelerini sürekli veya seçimli olarak kayıt altına alabilirsiniz. IP Santral uygulaması ile tüm görüşmelerinizi, tarih,süre, ücret ve lokasyon bazlı raporlayabilirsiniz. Dilerseniz kayıtları aylık olarak talep edebilirsiniz.
Ofis dışında iken Mutlucell numaram ile görüşme yapabilir miyim?
Evet. Akıllı cep telefonlarınıza yükleyeceğiniz MutluTalk uygulaması veya bilgisayarınıza yükleyeceğiniz soft phone uygulamaları ile internetin olduğu her yerden hiçbir ek ücret ödemeden ofis telefonunuz ile arama yapabilir ve çağrı karşılayabilirsiniz.
Diğer Mutlucell aboneleri ile yaptığım görüşmeler ücretlendirilir mi?
Hayır. Mutlucell sabit telefon hizmeti ile ofislerinizde çalışan personeliniz kendi arasında ve diğer tüm Mutlucell aboneleri ile dünyanın neresinde olursa olsun ücretsiz görüşür.
İleti Yönetim Sistemi nedir?
Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe alınan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik'e uygun olarak; Hizmet Sağlayıcılar'ın arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tipte ileti izinlerini saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların verdikleri izinleri görüntüleyip kaldırabilecekleri, izinsiz gönderimleri şikâyet edebilecekleri, kamunun ise ileti şikâyetlerini ve şikâyete konu iznin durumunu görüntüleyebilecekleri, web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verecek, tüm izinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklayacak ulusal veri tabanı sistemidir.
Detaylı bilgi için Nedir? sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Ticari elektronik ileti nedir?
Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri doğrultusunda mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesinin tanınırlığını arttırmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla yapılan her türlü ticari iletişimi ticari elektronik ileti olarak adlandırılır.
Hizmet Sağlayıcı kimdir?
Kanun çerçevesinde, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari iletişim sağlayan gerçek ve tüzel kişiler Hizmet Sağlayıcı olarak adlandırılmaktadır.
İleti Yönetim Sistemi'ne nasıl başvurabilirim?
Sistemi kullanmak için İleti Yönetim Sistemi başvuru formunu kullanarak gerekli bilgi ve belgeleri iletmeniz gerekmektedir. Başvuru aşamasında girmiş olduğunuz bilgi ve belgeler kontrol edilip doğrulandıktan sonra hesabınız kullanıma açılır.
Detaylı bilgi için Başvuru Nasıl Yapılır? sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
İleti Yönetim Sistemi'ne başvuru aşamasında hangi bilgi ve belgeler gereklidir?
Hizmet Sağlayıcı'nın MERSİS numarası ve ticari elektronik ileti gönderimi yaptığı markaların tescil belgeleri (ve elektronik imzalı İleti Yönetim Sistemi Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi)
İmza yetkilisinin T.C. kimlik numarası, cep telefonu numarası, kurumsal e-posta adresi.
• Müştereken temsile yetki durumunda en az bir yetkilinin daha ilk yetkili tarafından imzalanmış dokümanı imzalaması gerekmektedir.
• Bu bilgi ve belgelerin yanı sıra, marka bazında sahip olduğunuz onaylı kayıtlı elektronik iletişim adresi sayılarınız talep edilir.
Hesabım açıldıktan sonra elimdeki mevcut izinleri ne zamana kadar İleti Yönetim Sistemi'ne yüklemeliyim?
1 Aralık 2020'den önce tüm izinleri sisteme aktarmış olmanız gerekmektedir. Mevzuat gereğince, bu tarih itibarıyla İYS'ye aktarılmamış izinler geçersiz kabul edilecektir.
İzinlerimi İleti Yönetim Sistemi'ne nasıl ekleyeceğim?
İzinlerizi sisteme iys.org.tr üzerinden tek tek veya .csv dosyalarıyla toplu halde; İYS API üzerinden ise teknik entegrasyon yoluyla ekleyebilirsiniz.
İleti Yönetim Sistemi'ne ekleyeceğim izinler hangi verileri içerecektir?
Yükleyeceğiniz izinler sadece şu verileri içerecektir:
• İletişim adresi (Telefon numarası veya e-posta adresi)
• İzin tarihi
• İletişim kanalı (arama/mesaj/e-posta)
• Alıcı tipi (Bireysel/Tacir)
• İzin kaynağı ('1 Mayıs 2015 öncesi', 'ıslak imzalı onay formu', 'web sitesi' vb.)
Tacir alıcı ne anlama gelmektedir?
Tacir, Mevzuat’ta tacir veya esnaf olarak nitelenen alıcıdır. Bir iletişim adresi hem bireysel hem tacir niteliğiyle İYS’ye kaydedilebilir.
Elimdeki ret kayıtlarını da 1 Aralık’a kadar İYS’ye aktarmam gerekiyor mu?
Hayır. Sadece onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme yüklemelisiniz. İleti Yönetim Sistemi'nde kaydı bulunmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamı taşımaktadır.
Ancak 1 Aralık’tan sonra hizmet sağlayıcı, kendisine iletilen ret bildirimlerini üç iş günü içinde İYS’ye bildirmekle yükümlüdür.
31 Aralık 2020 öncesinde elimdeki tüm elektronik iletişim adreslerini 'onaylı' olarak sisteme yükleyebilir miyim?
Mevzuat gereğince sadece onaylı elektronik iletişim adreslerinin sisteme eklenmesi gerekmektedir. 31 Aralık 2020 tarihine kadar yüklenmiş onaylar için vatandaşlar, 1 Aralık 2020'ye kadar izinlerini kontrol edebilecektir. Bu tarihten itibaren söz konusu bu onaylar geçerli sayılacaktır.
31 Aralık 2020 öncesinde almış olduğum onayları belgeleyen imzalı formları sisteme yüklemem gerekiyor mu?
Hayır. Hizmet sağlayıcılar bu onayları sisteme 'beyan' usulü yükleyeceklerdir.
31 Aralık 2020’ye kadar yüklemiş olduğum geçmiş tarihli izinlerin ispat yükümlülüğü İYS'de mi olacak?
Hayır. İleti Yönetim Sistemi'ne yüklenen geçmiş tarihli tüm izinlerin ispat yükümlülüğü hizmet sağlayıcıdadır (Mutlucell aboneleri). Ancak 31 Aralık 2020'den itibaren ispat yükümlülüğü İYS'de olacak şekilde onay almaya başlayabilirsiniz..
31 Aralık 2020 öncesinde elimdeki tüm elektronik iletişim adreslerini 'onaylı' olarak sisteme yükleyebilir miyim?
Mevzuat gereğince sadece onaylı elektronik iletişim adreslerinin sisteme eklenmesi gerekmektedir. 31 Aralık 2020 tarihine kadar yüklenmiş onaylar için vatandaşlar, 1 Aralık 2020'ye kadar izinlerini kontrol edebilecektir. Bu tarihten itibaren söz konusu bu onaylar geçerli sayılacaktır.
Türkiye'de yerleşik olmayan ancak yurt içi müşterilerine ticari elektronik gönderimi yapan firmalar İYS'ye kaydolmak zorunda mıdır?
T.C. Ticaret Bakanlığımıza sorduğumuz bu soruya ilişkin tarafımıza iletilen açıklama şu şekildedir:
"Türkiye'de yerleşik olsun ya da olmasın, ticari elektronik ileti göndermek isteyen gerçek ya da tüzel kişilerin anılan mevzuat hükümlerine uygun davranması ve Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi'ne (İYS) kaydolması gerektiği değerlendirilmektedir."
Bu itibarla Türkiye'de yerleşik olmayan ancak Türkiye'deki alıcılara ticari elektronik ileti gönderen firmaların apostil tasdiki yapılmış faaliyet belgeleriyle başvurudaki yetkililerin yetki belgelerini bilgi@iys.org.tr'ye göndermeleri gerekmektedir. Aynı belgeler daha sonra posta yoluyla da İleti Yönetim Sistemi A.Ş. Merkez adresine iletilmelidir.
İleti Yönetim Sistemi'ne onaylı iletişim adreslerini aktarmadan ticari elektronik ileti göndermeye devam edebilir miyim?
Hayır. Yönetmelik gereğince, İleti Yönetim Sistemi'nde onayı bulunmayan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilemez.
Ticari elektronik ileti gönderim onayını nasıl alabilirim?
Ticari elektronik ileti gönderim onayı üç farklı şekilde alınabilir:
• Fiziksel ortamda imzayla
• Elektronik ortamda
• İleti Yönetim Sistemi yoluyla
Müşterilerimle hizmet (kargo takip, abonelik, borç durum vb.) bilgisi paylaşıyorum. Onay almam gerekir mi?
Hayır. Kanun gereğince devam eden abonelik, üyelik veya ortaklık durumu ile tahsilat, borç hatırlatma, bilgi güncelleme, satın alma ve teslimat veya benzeri durumlara ilişkin bildirimleri içeren iletiler ile Hizmet Sağlayıcıya ilgili mevzuatla getirilen bilgi verme yükümlülüğü durumlarında önceden onay alma zorunluluğu aranmaz.
Müşterilerime kutlama ve tebrik mesajı gönderiyorum. Onay almam gerekir mi?
Evet. Kutlama, tebrik veya temenni gibi işletmenizin tanınırlığını arttırmaya yönelik ticari elektronik iletiler öncesinde onay almanız gerekir.
Mutlucell ve İleti Yönetim Sistemi(İYS) bilgilendirme ve ticari ileti ayrımını nasıl yapıyor?
Bir elektronik iletinin ticari ileti mi yoksa bilgilendirme iletisi mi olduğunun ayrımını yapmak hizmet sağlayıcının(abonenin) sorumluluğundadır. Hizmet sağlayıcı, bu sorumluluk kapsamında ileti gönderim hizmeti aldığı ilgili aracı hizmet sağlayıcıya(Mutlucell’e) bildirimde bulunur. Mutlucell Panel üzerinde ticari elektronik ileti gönderirken gerekli yönlendirmeler yapılacaktır.
Sahip olduğum işletme için birden fazla tescilli markam bulunuyor. İzin yönetimini ayrı ayrı yapabilir miyim?
Evet, tescil edilmiş markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.
İki farklı işletmem var. Biri için aldığım onayı diğeri için kullanabilir miyim?
Hayır. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için onay almanız gerekir. Ancak acentelik, özel yetkili işletme ya da bayilik sözleşmesindeki taraflardan birine verilen onay; bu sözleşmeye konu mal, hizmet veya markayla sınırlı olarak sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş kabul edilir.
Sahip olduğum işletme için birden fazla tescilli markam bulunuyor. İzin yönetimini ayrı ayrı yapabilir miyim?
Evet, tescil edilmiş markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.
Vakıf üniversitesi veya özel eğitim ve öğretim kurumu niteliğine sahip hizmet sağlayıcıların İleti Yönetim Sistemi'ne kaydolmaları gerekir mi?
Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik’in 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde;
"Bu Yönetmelik hükümleri; Vakıf üniversitelerinin ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının öğrencilerine ve bunların velilerine gönderdiği iletilere uygulanmaz." hükmü yer almaktadır.

Bu tanıma uyan hizmet sağlayıcılar Yönetmelik’ten muaf tutulmuştur. Ancak bu hizmet sağlayıcıların altı çizili kapsamın dışında kalan bir ticari elektronik ileti göndermesi durumda İYS'ye kaydolmaları gerekmektedir.
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşu, kamuya yararlı dernek veya vergi muafiyeti sağlanan vakıf niteliğine sahip hizmet sağlayıcıların İleti Yönetim Sistemi'ne kaydolmaları gerekir mi?
Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik’in 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendinde;
"Bu Yönetmelik hükümleri; Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti sağlanan vakıfların, kendilerine ait ticari işletmelerin faaliyetleriyle ilgili olarak üyelerine gönderdiği iletilere uygulanmaz." hükmü yer almaktadır.

Bu tanıma uyan hizmet sağlayıcılar Yönetmelik’ten muaf tutulmuştur. Ancak bu hizmet sağlayıcıların altı çizili kapsamın dışında kalan bir ticari elektronik ileti göndermesi durumda İYS'ye kaydolmaları gerekmektedir.
Hizmet Sağlayıcı, Aracı Hizmet Sağlayıcı ve İYS İş Ortağı kimdir?
Ticari amaçla SMS, sesli mesaj, faks, e-mail gönderen, arama yapan bireysel veya kurumsal abonelere Hizmet Sağlayıcı denilmektedir.

Abonelerimize ait iktisadî ve ticari faaliyetlerin yapılmasına elektronik ticaret ortamını sağlayan firmamız ise Aracı Hizmet Sağlayıcı olarak nitelendirilmektedir. Firmamız ayrıca abonelerimizin İYS’de kayıtlı izinli rehberlerine veri girişi yapabildiği için İYS iş ortağı olarak da nitelendirilmektedir.
Mutlucell' e E-Devletten Onay Verme Süreci
✅ MUTLUCELL’ den öncelikle kaydınızın eksiksiz bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Kayıt İçin Tıklayınız

✅ E-Kayıt Uygulamasını www.turkiye.gov.tr üzerinde canlıya alınmıştır. Aşağıdaki linklerden uygulamaya erişebilirsiniz. Uygulamaya aşağıda listelenen kimlik doğrulama yöntemlerinden biri ile sisteme giriş yaparak MUTLUCELL’ e onay vermeniz gerekiyor

✅ (Mobil İmza Elektronik İmza T.C. Kimlik Kartı İnternet Bankacılığı ) En kolay yolu internet bankacılığı üzerinden onay vermek

✅ E- Devlete yüksek güvenlikli girişten 1 tanesi yaptıktan sonra ‘’E-Kayıt başvuru ‘’ yazıp tarattığınızda karşınıza çıkan gerçek kişiye tıklamanız yeterlidir. Ben yine size uzantısını paylaşayım,

✅ Gerçek Kişi Onayı İçin Tıklayınız

✅ Tüzel Giriş İçin Tıklayınız

✅ Üsteki işlemi yaptıktan sonra ise İşletme / Hizmet sağlayıcı hemen altında haberleşme yazısına tıklayıp açılan butonda MUTLUCELL’ i seçip devam et demeniz gereklidir.

✅ Gelen ekranınızda numara ve gerekli bilgileriniz doğru olduğundan emin olduktan sonra Onayla / İptal et seçeneklerinden 1 tanesi kullanın.

✅ Onay vermeniz durumunuzda E- Devlet üzerinden direk bize veriler geçek doğrulama tamamlanmış olacaktır. Evraklarınız bizde ise hesabı kullanmaya başlanacaktır, yok ise gerekli evrakları bize ulaştıktan sonra hesabınız aktif olup tarafınıza sms/mail olarak bilgi gelecektir.

✅ Olası problem ve aksaklıklar veya sorularınız olur ise bana buradan yada 0850 550 5050 çağrı merkezimizden destek alabilirsiniz.